У Білорусі разом із пасажирами депортували водія маршрутки, який віз людей до Мелітополя

В Беларуси вместе с пассажирами депортировали водителя маршрутки, который вез людей в Мелитополь

Не тільки в росії, а й у Білорусі, жителі окупованого Мелітополя проходять жорстку перевірку спецслужб.

Відомо, що база ФСБ в обох країнах обмінюється даними, і якщо вам заборонили в'їзд до Росії, то і в Білорусь повернуться буде неможливо. "Загрозою нацбезпеці" людину можуть оголосити навіть за смайлики в синьо-жовтих тонах або за мінімальний прояв антивоєнної позиції, втім поясненням причин відмови білоруські прикордонники обтяжуються не завжди.

При цьому Білорусь залишається одним із найважливіших транзитних пунктів під час поїздок із Європи через Росію до Мелітополя. Так і вчинила одна сім'я з Мелітополя, яка з Києва їхала до Мелітополя. Вони скористалися послугою перевізника. Але в дорозі на них чекав неприємний сюрприз.

— Поїздка нічого поганого не віщувала, проїхали всю Україну, спокійно кордон із Польщею та Польщу, — розповідає жінка. Але приїхавши на білоруський кордон почалося найцікавіше. Після успішної перевірки всіх речей і документів та оплати за проїзд, виявилося, що водієві ставлять заборону на в'їзд до Білорусі та депортують разом з усім автобусом і, звісно, всіма пасажирами.

Причиною відмови, за словами мелітопольців, були "нелегальні посилки", а заборонено до ввезення не тільки зброю і наркотики, а й банальне сало, сигарети і алкоголь. Останнє прикордонники шукають особливо ретельно. Дуже часто і водій, і пасажири везуть із собою ліки імпортного виробництва, з якими в Росії через санкції великі проблеми. Сам водій пояснював пасажирам, мовляв "невдала зміна попалася". Як виявилося, другий водій значився для галочки, і взагалі не знав дороги до Мінська. І пасажири опинилися в патовій ситуації.

— Усіх тримали за шлагбаумом з 1:00 ночі і до 8:00 ранку. Нарешті відпускають, водій відвозить усіх у зворотному напрямку, зупинив десь у селищі на вулиці, за якийсь час вирішується питання відправити пасажирів із російськими паспортами. Решта, кому на літак, чекали поки їх хто-небудь забере, опинилися заручниками ситуації.

Диспетчери служби перевезень чіткої відповіді не давали і лише годували сніданками. То просили почекати півдня, то знову пропадали.

— Деякі не наважилися їхати знову, дівчина з дитиною відмовилася вдруге випробовувати долю. У підсумку людей, що залишилися, забрали о 18:00 вечора, добре, що не було дуже холодно на вулиці. Дівчата диспетчери і менеджери, обманювали мене, тому що говорили абсолютно різну інформацію. Який сенс придумувати? Пасажири недурні люди, як все відбувалося і хто винен вони бачили. Перевізник бере відповідальність за людей, які за послуги платять немаленьку суму (маршрут Мелітополь — Польща коштує близько 1300 доларів — ред.).

На цьому пригоди пасажирів не закінчилися, і по приїзду в Мелітополь їх, як кошенят, викинули за містом.

— Хочеться, щоб перевізники не тільки думали про заробіток, а й про людей, створюючи їм сприятливі умови під час і після довгої поїздки, підсумувала городянка. А не так, як у нашому випадку, приїхавши до Мелітополя, викидали, як кошенят, за межами міста, думаючи насамперед про свою зручність.

Нагадаємо, списки заборонених до в'їзду осіб передають до офісів ФСБ на окупованих територіях та окупаційних "адміністрацій" для моніторингу майна, наявності сім'ї та проведення адресних перевірок за місцем проживання. У такі сім'ї спецслужби регулярно навідуються з обшуками, і навіть відвозять на бесіди в комендатуру.

Джерело

Корисний сайт для мешканців міста Запоріжжя