Росія до 2030 року буде змушена списати близько 340 літаків через санкції, – СЗР

Россия до 2030 года будет вынуждена списать около 340 самолетов из-за санкций, – СВР

Фото: Ан-24 (росСМИ)

Російська цивільна авіація, яку Кремль намагається представити як приклад технологічної незалежності, опинилася під загрозою через критичну залежність від західних комплектуючих та неможливість їхнього обслуговування в умовах санкцій. За прогнозом, до 2030 року РФ буде змушена списати близько 340 літаків.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.

Критична ситуація з російським флотом

За прогнозом очільника «Росавіації» Дмитра Ядрова, до 2030 року у російській цивільній авіації доведеться списати близько 340 літаків:

  • 230 — вітчизняного виробництва;
  • 109 — імпортних.

До цього переліку потраплять і сучасні літаки SSJ-100, зібрані на базі західних технологій, доступ до технічного обслуговування яких заблоковано.

Проблеми з імпортозаміщенням

Незважаючи на агресивні спроби імпортозаміщення, ключові проєкти стикаються з критичними проблемами:

SSJ-100 та SSJ-NEW

  • SSJ-100: Експлуатуються з французькими двигунами SaM146, які російські авіакомпанії не можуть офіційно обслуговувати. Ремонт забезпечується «донорськими» запчастинами. Літаки також мають проблеми із системами управління та шасі.
  • SSJ-NEW: Імпортозаміщена версія, де потрібно замінити 64 вузли, не пройшла сертифікацію. Терміни запуску переносили кілька разів, і зараз ідеться про 2026 рік, без гарантій серійного виробництва.

МС-21

  • МС-21-300: Проєкт призупинили через використання американських двигунів Pratt & Whitney PW1000G.
  • МС-21-310 (Імпортозаміщена версія): Досі допрацьовується. Російським виробникам не вдалося замінити такі ключові системи, як:
    • системи обмерзання;
    • туалетний модуль;
    • система попередження зіткнень;
    • метеолокатор;
    • електроживлення.
  • Наслідок: Дальність оновленої моделі скоротилася з 6 400 до 3 830 км.

Турбовинтові та місцеві перевезення

  • Замість реального імпортозаміщення для заміни застарілих Ан-24 та Ан-26 Росія продовжує терміни їхньої експлуатації «на папері», ігноруючи безпеку пасажирів.
  • Проєкт «Байкал», який мав замінити Ан-2, визнано невдалим, хоча фінансування триває.

Обхід санкцій

СЗР також зазначає, що після запровадження західних санкцій Росії все ж вдалося придбати запчастини для літаків Boeing та Airbus на суму майже 190 млн доларів.

  • Шляхи постачання: Основні обсяги товарів надходили з Туреччини, ОАЕ та Китаю.
  • Ключові постачальники: Найбільшим постачальником стала дубайська компанія Ats Heavy Equipment & Machinery, яка менш ніж за півтора року здійснила понад 700 відправок до РФ (переважно для групи «Аерофлот»).

 

 

Джерело

Новини Запоріжжя