
Фото: Ан-24 (росСМИ)
Російська цивільна авіація, яку Кремль намагається представити як приклад технологічної незалежності, опинилася під загрозою через критичну залежність від західних комплектуючих та неможливість їхнього обслуговування в умовах санкцій. За прогнозом, до 2030 року РФ буде змушена списати близько 340 літаків.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Службу зовнішньої розвідки України.
Критична ситуація з російським флотом
За прогнозом очільника «Росавіації» Дмитра Ядрова, до 2030 року у російській цивільній авіації доведеться списати близько 340 літаків:
- 230 — вітчизняного виробництва;
- 109 — імпортних.
До цього переліку потраплять і сучасні літаки SSJ-100, зібрані на базі західних технологій, доступ до технічного обслуговування яких заблоковано.
Проблеми з імпортозаміщенням
Незважаючи на агресивні спроби імпортозаміщення, ключові проєкти стикаються з критичними проблемами:
SSJ-100 та SSJ-NEW
- SSJ-100: Експлуатуються з французькими двигунами SaM146, які російські авіакомпанії не можуть офіційно обслуговувати. Ремонт забезпечується «донорськими» запчастинами. Літаки також мають проблеми із системами управління та шасі.
- SSJ-NEW: Імпортозаміщена версія, де потрібно замінити 64 вузли, не пройшла сертифікацію. Терміни запуску переносили кілька разів, і зараз ідеться про 2026 рік, без гарантій серійного виробництва.
МС-21
- МС-21-300: Проєкт призупинили через використання американських двигунів Pratt & Whitney PW1000G.
- МС-21-310 (Імпортозаміщена версія): Досі допрацьовується. Російським виробникам не вдалося замінити такі ключові системи, як:
- системи обмерзання;
- туалетний модуль;
- система попередження зіткнень;
- метеолокатор;
- електроживлення.
- Наслідок: Дальність оновленої моделі скоротилася з 6 400 до 3 830 км.
Турбовинтові та місцеві перевезення
- Замість реального імпортозаміщення для заміни застарілих Ан-24 та Ан-26 Росія продовжує терміни їхньої експлуатації «на папері», ігноруючи безпеку пасажирів.
- Проєкт «Байкал», який мав замінити Ан-2, визнано невдалим, хоча фінансування триває.
Обхід санкцій
СЗР також зазначає, що після запровадження західних санкцій Росії все ж вдалося придбати запчастини для літаків Boeing та Airbus на суму майже 190 млн доларів.
- Шляхи постачання: Основні обсяги товарів надходили з Туреччини, ОАЕ та Китаю.
- Ключові постачальники: Найбільшим постачальником стала дубайська компанія Ats Heavy Equipment & Machinery, яка менш ніж за півтора року здійснила понад 700 відправок до РФ (переважно для групи «Аерофлот»).
