У Мелітополі окупанти почали масово евакуювати припарковані автомобілі: щоб забрати машину, потрібно дорого заплатити

В Мелитополе оккупанты начали массово эвакуировать припаркованные автомобили: чтобы забрать машину, нужно дорого заплатить

У Мелітополі евакуювали автомобілі. фото поліції окупації.

У Мелітополі окупаційні структури оголосили про початок масової евакуації автомобілів, припаркованих «з порушенням ПДР».

На пропагандистських ресурсах це подали гучними заявами в стилі «лафа закінчилася».

За повідомленнями окупаційної «поліції», тепер будь-які автомобілі, залишені в зонах заборони або припарковані, на їхню думку, неправильно, будуть відправлятися на спеціалізований штрафмайданчик. Щоб забрати машину назад, власникам доведеться платити одразу за три позиції: штраф за порушення, послуги евакуатора і вартість зберігання транспорту за кожну добу.

Перебудували центр — створили хаос

Раніше РІА «Південь» повідомляв, що російська окупаційна адміністрація змінила схему руху в центральній частині Мелітополя. На вулицях Університетській, Інтеркультурній, а також у районі центрального ринку ввели заборони на зупинку і стоянку. Одночасно частина вулиць стала односторонніми, звичні маршрути виявилися перекритими, а кількість доступних місць для паркування різко скоротилася.

Окупаційна пропаганда називає нові обмеження «турботою про безпеку». Основні зони заборон розташовані поруч із об’єктами російської адміністрації — комендатурою, міграційним центром, підрозділами МРЕВ. Таким чином, створюється враження, що заходи спрямовані не на розв’язання транспортних проблем, а на посилення контролю над територією навколо ключових окупаційних установ.

Таким чином, в умовах зміни руху і дефіциту місць для паркування навіть звичайна зупинка на кілька хвилин може стати підставою для евакуації автомобіля.

Скільки тепер коштує «забрати своє»

Окупаційна адміністрація затвердила тарифи, за якими тепер будуть стягувати гроші з мелітопольських водіїв. Як стверджується, евакуація автомобіля обійдеться у 3522 рублі. Зберігання на штрафмайданчику — від 11,6 до 69,7 рубля на годину, залежно від категорії машини.

Крім того, потрібно заплатити 1500 рублів за парковку в зоні заборони і 1000 рублів за стоянку на тротуарі або поблизу пішохідного переходу. Якщо водій відсутній на місці, автомобіль відправляють на штрафмайданчик автоматично, без спроби встановити власника, що суттєво збільшує підсумкову суму виплат.

«Потрібні гроші»: чому тиск на водіїв зростає

Місцеві жителі вже зазначають, що окупаційні структури все частіше використовують транспортні порушення як спосіб поповнення бюджету і фінансових резервів. На думку людей, які стикалися з евакуацією, йдеться не про наведення порядку, а про створення нової системи примусових зборів.

На тлі війни РФ дедалі більше потребує фінансових ресурсів, а окупаційні адміністрації на місцях прагнуть компенсувати витрати за рахунок населення. Мелітополь, як і інші захоплені міста, стає майданчиком для посилення таких фіскальних практик.

Коли евакуацію можна зупинити: важливі нюанси

Багато водіїв не знають, що евакуацію автомобіля можна зупинити ще до того, як машину вивезуть. Згідно з ч. 1.1 ст. 27.13 КпАП РФ і пунктом 246 Регламенту МВС РФ № 664 від 23 серпня 2017 року евакуація припиняється, якщо евакуатор не почав рух, власник перебуває на місці і може керувати автомобілем, усуває причину затримання — наприклад, переставляє машину на дозволену ділянку — або пред’являє документи на транспортний засіб.

Інспектор зобов’язаний скласти протокол про затримання автомобіля. Згідно із законом, він оформляється у присутності власника або двох понятих чи з відеозаписом, якщо власника немає. Після складання документа водієві видають копію і повідомляють адресу штрафмайданчика. Якщо порушення усунене до початку руху евакуатора, платити за затримання не потрібно.

Однак в умовах окупації виконання цих норм на практиці викликає запитання, і багато жителів скаржаться, що протоколи оформлюються формально або заднім числом.

Джерело

Новини Запоріжжя