
Перший етап програми "3000 км Україною" — для прифронтових громад (фото ілюстративне: Getty Images)
Кабінет міністрів ухвалив постанову, яка дає старт національній програмі «3000 км по Україні». Уже в грудні 2025 року вона запрацює у тестовому режимі й охопить поїзди, що курсують у всі прифронтові регіони.
Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на прес-службу АТ "Укрзалізниця".
Для кого створено перший етап програми
Як пояснили в компанії, перший етап — це «3000 км для прифронтових громад». Ініціатива має на меті:
- дати змогу сім’ям відвідувати рідних біля лінії фронту;
- дозволити мешканцям прифронтових територій тимчасово переїхати на зиму в інші області.
Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський під час брифінгу наголосив, що програма орієнтована на тих, хто справді потребує доступніших поїздок. Він підкреслив, що «преміум-сегмент» до ініціативи не входить.
За його словами, ціна квитка залежатиме від термінів купівлі та дня тижня. Водночас програма використовуватиме вільні місця у непікові періоди — у плацкарті, купе, регіональних поїздах та у 2-му класі «Інтерсіті».
3000 кілометрів — символічна відстань, яка відповідає маршруту від Запоріжжя до Ужгорода та назад — найнедовшому нинішньому рейсу в Україні.
Коли програма запрацює та що потрібно пасажирам
Скористатися програмою можна з 10:00 3 грудня. Для цього потрібно:
- встановити додаток «Укрзалізниці» або оновити його до останньої версії;
- оформляти квитки «за кілометри» через застосунок.
Пасажир отримає до чотирьох поїздок загальною довжиною 3000 км, а подорожувати за ними можна вже з 5 грудня. Бонусні кілометри діятимуть до кінця 2026 року.
Перцовський уточнив, що на тестовому етапі придбати квитки можна лише з прифронтових або до прифронтових станцій — хоча б одна зі станцій маршруту має відповідати цьому критерію.
У майбутньому планують запровадити валідацію, щоб купувати квитки могли всі зареєстровані мешканці прифронтових громад — незалежно від того, з якої станції їм зручніше вирушати.
Як оформити квиток «за кілометри»
Потрібна верифікація акаунта через «Дія.Підпис». Далі:
- знайти позначку «3000»;
- натиснути «Прийняти участь» та отримати 3000 км на 4 поїздки;
- вибрати поїзд, позначений «3000».
Під час бронювання кілометри списуються автоматично.
Квиток можна оформити лише на себе та власну дитину.
Дорослим родичам або знайомим — ні (функціонал буде вдосконалено).
Діти від 5 років також отримують власні 3000 км — їх потрібно додати в акаунт через документ у «Дії».
Рейси, доступні на першому етапі
До участі включено такі поїзди (повний перелік збережено):
- №101/102 «Миколаїв — Барвінкове (Краматорськ)»
- №103/104 «(Краматорськ) Барвінкове — Львів»
- №109/110 «Львів — Миколаїв»
- №115/116 «Суми — Київ»
- №121/122 «Миколаїв — Київ»
- №127/128 «Львів — Запоріжжя»
- №141/142 «Івано-Франківськ — Чернігів»
- №143/144 «Суми — Рахів»
- №39/40 «Солотвино — Запоріжжя»
- №45/44 «Харків — Ужгород»
- №47/48 «Запоріжжя — Мукачево»
- №51/52 «Одеса — Запоріжжя»
- №53/54 «Дніпро — Одеса»
- №61/62 «Дніпро — Івано-Франківськ»
- №773/774 «Київ — Конотоп»
- №87/88 «Ковель — Запоріжжя»
- №886/888 «Фастів — Чернігів»
- №895/896 «Конотоп — Фастів».
У дитячих купе доступні місця на рейсах №15/16, №17/18, №41/42.
У 2 класі «Інтерсіті+» — на рейсах №719/720, №723/722, №731/732.
Маршрути обирали за результатами аналізу вільних місць, щоб підтримати мешканців прифронтових територій.
УЗ наголошує: поза гарячим сезоном компанія пропонуватиме до 250 тис. місць щомісяця за цією програмою.
Що ще потрібно знати
Програма покриває тільки вартість проїзду. Постіль, чай, перевезення тварин і багажу — оплачуються окремо.
Кілометри не можна обмінювати на гроші.
Невикористаний залишок у 2026 році можна буде конвертувати в бонусні «обнімашки» в програмі лояльності «Залізні друзі».
Чому рішення уряду є важливим
Додаткових коштів з бюджету не потрібно.
Постанова передбачає компенсатори — зокрема гнучке ціноутворення у преміум-сегменті.
У першому кварталі 2026 року буде створено механізм, який покриватиме різницю між доступним тарифом і реальною собівартістю перевезень.
В УЗ підкреслили: це ключовий крок для стабільності залізничних перевезень під час війни.
