УЗ запускає програму «3000 км по Україні»: як вона працюватиме та які рейси доступні першими

УЗ запускает программу «3000 км по Украине»: как она будет работать и какие поезда доступны первыми

Перший етап програми "3000 км Україною" — для прифронтових громад (фото ілюстративне: Getty Images)

Кабінет міністрів ухвалив постанову, яка дає старт національній програмі «3000 км по Україні». Уже в грудні 2025 року вона запрацює у тестовому режимі й охопить поїзди, що курсують у всі прифронтові регіони.

Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на прес-службу АТ "Укрзалізниця".

Для кого створено перший етап програми

Як пояснили в компанії, перший етап — це «3000 км для прифронтових громад». Ініціатива має на меті:

  • дати змогу сім’ям відвідувати рідних біля лінії фронту;
  • дозволити мешканцям прифронтових територій тимчасово переїхати на зиму в інші області.

Голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський під час брифінгу наголосив, що програма орієнтована на тих, хто справді потребує доступніших поїздок. Він підкреслив, що «преміум-сегмент» до ініціативи не входить.

За його словами, ціна квитка залежатиме від термінів купівлі та дня тижня. Водночас програма використовуватиме вільні місця у непікові періоди — у плацкарті, купе, регіональних поїздах та у 2-му класі «Інтерсіті».

3000 кілометрів — символічна відстань, яка відповідає маршруту від Запоріжжя до Ужгорода та назад — найнедовшому нинішньому рейсу в Україні.

Коли програма запрацює та що потрібно пасажирам

Скористатися програмою можна з 10:00 3 грудня. Для цього потрібно:

  • встановити додаток «Укрзалізниці» або оновити його до останньої версії;
  • оформляти квитки «за кілометри» через застосунок.

Пасажир отримає до чотирьох поїздок загальною довжиною 3000 км, а подорожувати за ними можна вже з 5 грудня. Бонусні кілометри діятимуть до кінця 2026 року.

Перцовський уточнив, що на тестовому етапі придбати квитки можна лише з прифронтових або до прифронтових станцій — хоча б одна зі станцій маршруту має відповідати цьому критерію.

У майбутньому планують запровадити валідацію, щоб купувати квитки могли всі зареєстровані мешканці прифронтових громад — незалежно від того, з якої станції їм зручніше вирушати.

Як оформити квиток «за кілометри»

Потрібна верифікація акаунта через «Дія.Підпис». Далі:

  • знайти позначку «3000»;
  • натиснути «Прийняти участь» та отримати 3000 км на 4 поїздки;
  • вибрати поїзд, позначений «3000».

Під час бронювання кілометри списуються автоматично.

Квиток можна оформити лише на себе та власну дитину.

Дорослим родичам або знайомим — ні (функціонал буде вдосконалено).

Діти від 5 років також отримують власні 3000 км — їх потрібно додати в акаунт через документ у «Дії».

Рейси, доступні на першому етапі

До участі включено такі поїзди (повний перелік збережено):

  • №101/102 «Миколаїв — Барвінкове (Краматорськ)»
  • №103/104 «(Краматорськ) Барвінкове — Львів»
  • №109/110 «Львів — Миколаїв»
  • №115/116 «Суми — Київ»
  • №121/122 «Миколаїв — Київ»
  • №127/128 «Львів — Запоріжжя»
  • №141/142 «Івано-Франківськ — Чернігів»
  • №143/144 «Суми — Рахів»
  • №39/40 «Солотвино — Запоріжжя»
  • №45/44 «Харків — Ужгород»
  • №47/48 «Запоріжжя — Мукачево»
  • №51/52 «Одеса — Запоріжжя»
  • №53/54 «Дніпро — Одеса»
  • №61/62 «Дніпро — Івано-Франківськ»
  • №773/774 «Київ — Конотоп»
  • №87/88 «Ковель — Запоріжжя»
  • №886/888 «Фастів — Чернігів»
  • №895/896 «Конотоп — Фастів».

У дитячих купе доступні місця на рейсах №15/16, №17/18, №41/42.

У 2 класі «Інтерсіті+» — на рейсах №719/720, №723/722, №731/732.

Маршрути обирали за результатами аналізу вільних місць, щоб підтримати мешканців прифронтових територій.

УЗ наголошує: поза гарячим сезоном компанія пропонуватиме до 250 тис. місць щомісяця за цією програмою.

Що ще потрібно знати

Програма покриває тільки вартість проїзду. Постіль, чай, перевезення тварин і багажу — оплачуються окремо.
Кілометри не можна обмінювати на гроші.

Невикористаний залишок у 2026 році можна буде конвертувати в бонусні «обнімашки» в програмі лояльності «Залізні друзі».

Чому рішення уряду є важливим

Додаткових коштів з бюджету не потрібно.

Постанова передбачає компенсатори — зокрема гнучке ціноутворення у преміум-сегменті.

У першому кварталі 2026 року буде створено механізм, який покриватиме різницю між доступним тарифом і реальною собівартістю перевезень.

В УЗ підкреслили: це ключовий крок для стабільності залізничних перевезень під час війни.

Джерело

Новини Запоріжжя