
МРЕО в окупованому Мелітополі. фото пропагандистів
У Мелітополі до закінчення строку переоформлення авто залишається менше місяця, і окупанти використовують ситуацію на повну. Поки жителі намагаються встигнути пройти процедуру до подорожчання, окупаційні структури перетворюють переоформлення машин на одну з найприбутковіших своїх схем.
РІА Південь нещодавно показував, які суми окупанти збираються стягувати з нового року. Підрахунок у Мелітополі провели юні пропагандисти, які порівняли, скільки буде коштувати розмитнити після нового року умовні «Жигулі» і «Ланос». Цінник вражає, навіть за ці автомобілі жителям окупованих українських територій доведеться викласти від 391 000 до більш ніж 522 000 рублів за повний комплект процедур.
Для Мелітополя, де люди рахують кожну копійку, такі суми звучать як насмішка.
У зв’язку з майбутнім подорожчанням черги в МРЕВ ростуть, як і в попередні рази, коли окупанти створювали штучний дефіцит заради заробітку. На грудень уже видають останні талони.
І, окрім іншого, окупанти придумали, як ще підзаробити на автомобілях мелітопольців.
Раніше тим, у кого автомобіль не на ходу, дозволяли викликати експерта додому.
Тепер ситуація кардинально змінилася. Про це журналістам РІА Південь розповіли жителі Мелітополя, які з об’єктивних причин побажали залишитися анонімними:
– Тепер авто треба везти самим. Ціни на евакуатори злетіли миттєво. 2 000 рублів – подача евакуатора, 50 рублів за кожен кілометр шляху. Попит не природний, його створили окупанти, – розповідають мелітопольці.
Не секрет, що для сіл Мелітопольщини, які розташовані за 20–40 км від міста, це вже сума, співмірна з місячною зарплатою людей, що живуть в окупації.
Середня зарплата в окупації — 20–25 тисяч рублів.
Нові тарифи переоформлення — від 391 000 до більш ніж пів мільйона рублів. Тобто переоформлення авто коштуватиме від 16 до 25 середніх зарплат.
Навіть витрати на той самий евакуатор із найближчого села співмірні з тижневим доходом родини.
Виходить, що вартість процедури розрахована лише на те, щоб вижимати з людей усе і влаштувати собі до нового року хліб з маслом і, очевидно, з чорною ікрою.
Схема максимально прозора: створити аврал, прибрати зручні механізми (як виїзд експерта), збільшити витрати (евакуатори, транспортування) і отримати прибуток.
Ця логіка повторюється в кожній історії — від МРЕВ до автошкіл, де іспити перетворювали на «послуги».
До кінця дедлайну залишилося менше місяця, і вже абсолютно точно, що багатьом доведеться просто забути про свої авто, у січні схема перейде на наступний рівень. І коштуватиме, у буквальному сенсі, золотих грошей.
