
фото з відкритих джерел
На тлі хаосу окупації Мелітополь став частиною схеми, де викрадені авто проходять «очищення» і повертаються в оборот під виглядом легальних.
Автомобільна сфера в окупованому Мелітополі живе за законами сірих схем. Зруйновані закони, відсутність повноцінного контролю і спрощені перевірки створили ідеальне середовище для операцій, які в нормальній юрисдикції не могли б існувати. РІА Південь розповідав, як на українських номерах в Мелітополі будують прибутковий бізнес, перепродаючи машини сумнівного походження.
Російські джерела тепер підтверджують масштаб: через нові території прокачується налагоджена схема легалізації автомобілів, викрадених в ЄС або орендованих в Україні на підставних осіб. Машина перетинає кордон, потрапляє в «ДНР» або «ЛНР» і оформляється на людину, яка згодна дати своє ім'я заради чужих грошей. У російських джерелах описують схему так:
— В ЄС або в Україні викрадається або береться в оренду на підставну особу автомобіль. Далі він ставиться на облік на нових територіях РФ на «дропа» з чесними документами. Ключовою ланкою схеми є ввезення автомобіля на територію Луганської та Донецької народних республік, де діють спрощені процедури контролю, — пишуть у російській пресі.
Втім, у Мелітополі все працює так само, як і в регіонах України, які були окуповані раніше. Після постановки на облік машина стає «легальною» і їде далі в Росію. Поки правоохоронні бази роз'єднані, схема працює. Але, як попереджають експерти, ця ситуація тимчасова. Як тільки масиви даних почнуть стикуватися, весь цей потік «очищених» авто спливе в розшуку. Питання лише — коли.
І тоді сотні власників ризикують залишитися без транспорту, без грошей і з кримінальними питаннями, якщо з'ясується, що в схемі вони брали участь свідомо. Ну, а що стосується Мелітополя, то наше місто стало одним з вузлів у цьому ланцюжку не випадково. По-перше, тут активно переоформляють автомобілі, замінюючи українські документи на російські, а вартість таких процедур зростає разом з апетитами окупантів.
Так, РІА Південь розповідав, скільки буде коштувати розмитнення автомобіля після нового року. По-друге, Мелітополь — транзитне місто. Через нього проходить потік машин з Криму, «ДНР» і «ЛНР», що робить його зручним логістичним вузлом для подальшого відправлення автомобілів вглиб Росії. По-третє, в окупації відсутні повноцінні механізми перевірки походження транспорту. Тому в Мелітополі регулярно з'являються авто з перебитими номерами, підробленими VIN і сумнівними власниками.
Це робить Мелітополь ідеальним середовищем для сірого ринку, який живиться війною і відсутністю закону. У підсумку благонадійні покупці таких авто отримують не транспорт, а проблему, яка неминуче вибухне під ногами, як тільки бази почнуть стикуватися. Для Мелітополя, де окупаційна влада перетворила автомобільну сферу на збірку схем, це означає лише одне: будь-які нові номери, будь-які «чесні документи» і будь-які обіцянки «повної легальності» мають термін придатності. І закінчується він рівно в той момент, коли світ знову з'єднає свої інформаційні системи.
