У Запоріжжі планують запустити нові автобусні маршрути і отримати сучасні тролейбуси, але стикаються з проблемою нестачі водіїв | Новини Запоріжжя

У Запоріжжі заплановано розширення муніципальної транспортної мережі, зокрема відкриття нових автобусних маршрутів та отримання нових тролейбусів.

Про це під час прес-конференції повідомила секретар Запорізької міської ради, в.о. міського голови Запоріжжя Регіна Харченко.

За її словами, нині триває активна робота над запуском нових автобусних маршрутів – по Набережній магістралі, де громадського транспорту ніколи не було, та вулиці Перемоги. Орієнтовно, новий транспорт поїде вулицею Перемоги вже у середині жовтня.

Як вже писав «Перший Запорізький», на новий маршрут №71 вийшли 10 європейських автобусів великої місткості, зручних для всіх категорій пасажирів. Менш ніж за місяць новими комфортними автобусами скористалися понад 62 тисячі пасажирів, з яких левова частка – пасажири пільгових категорій. До кінця вересня ще вісім автобусів вийдуть на один з пожвавлених маршрутів на лівому березі міста. Ці автобуси прибули зі Швеції, Італії та Франції. Запоріжжя отримало їх безкоштовно завдяки співпраці з міжнародними партнерами. До кінці року на міські маршрути загалом вийде до 50 нових автобусів.

Також в.о. міського голови Запоріжжя Регіна Харченко наголосила, що, крім розширення мережі, є потреба і плани у збільшенні кількості одиниць транспорту на вже існуючих маршрутах, наприклад, №39, №38  та №72, що з’єднують центр міста з Хортицьким та Шевченківським районами відповідно.

До кінця року жителі Запоріжжя побачать на маршрутах міста також і нові тролейбуси, придбані з допомогою гранту Європейського Союзу та коштів Європейського банку реконструкції та розвитку. Зараз транспорт виробляє переможець тендеру – підприємство з Дніпра. До кінця 2025 року заплановане отримання двох тролейбусів. Інші – у наступному році.

Регіна Харченко також звернула увагу на кадрову проблему на комунальному підприємстві «Запоріжелектротранс».

«До початку повномасштабного вторгнення на маршрути щоденно виходили 88 великих автобусів. Зараз виходить 57. Крім того, працює понад два десятки тролейбусів та понад 30 трамваїв. Кількість транспорту на маршрутах зменшилася не тому, що немає автобусів, а тому що немає водіїв. Ми намагаємось залучати вже і жінок, навчати їх. Думаю, що з часом нам стане простіше збільшувати кількість транспорту, тому що для людей інфраструктура дуже важлива», – наголосила Харченко.

КП «Запоріжелектротранс» наразі готове прийняти на роботу більше водіїв: на підприємстві є понад півсотні вакантних місць. Для водіїв обіцяють конкурентну заробітну платню та бронювання.

В.о. міського голови підкреслила, що понад 65% пасажирів муніципального транспорту – представники 16 визначених українським законодавством пільгових категорій, які користуються проїздом безоплатно. За сім місяців комунальним транспортом скористалися понад 15,6 мільйона пасажирів, більшість з них пільговики. Це у подальшому вимагає виділення з міського бюджету сотень мільйонів гривень для функціонування комунального підприємства «Запоріжелектротранс», яке не може бути прибутковим за такої кількості пасажирів-пільговиків.

Регіна Харченко зазначила, що міська влада планує і надалі оновлювати автопарк, розширювати маршрути та впроваджувати нову транспортну стратегію, щоб мешканці кожного району відчули підвищення рівня сервісів міста.

У Запоріжжі після російського удару відновили багатоповерхівку на Сталеварів, 16: будинок вже визнаний придатним для заселення, — ФОТО, ВІДЕО

Джерело

Новини Запоріжжя