Електронна трудова книжка: як її оформити жителям Запорізької області — пояснення Пенсійного фонду

Анастасія Лозицька, начальниця управління інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України у Запорізькій області. ГУ ПФУ у Запорізькій області"До цього часу оцифрування трудових книжок велося з грудня 2019 року, але тоді це було добровільно. З 10 червня 2021 року — це вже обов’язок, визначений законом", — розповіла Анастасія Лозицька, начальниця управління інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України у Запорізькій області.

Зі слів Лозицької, нині у Запорізькій області процес оцифровування трудових книжок просувається активно.

"У Запорізькій області вже оцифровано майже 80% трудових книжок — це близько 310 тисяч документів".

Якщо не оцифрувати трудову книжку, стаж громадян, який вони здобули до 2004 року, не буде занесений у базу Пенсійного фонду. Надалі це може повпливати на призначення пенсії, зазначила Лозицька.

"Якщо копії трудової книжки не подано вчасно, це не призведе до втрати стажу. Проте для призначення пенсії буде врахована лише та інформація, яка наявна в базі Пенсійного фонду".

У такому випадку людині при виході на пенсію доведеться самостійно підтверджувати свою трудову діяльність, щоб ПФУ вніс корективи у власну базу даних. Тобто процес призначення пенсії може бути повільнішим і складнішим.

Дані людей, які почали здобувати трудовий стаж пізніше 2004 року, автоматично обраховуються ПФУ.

Електронна трудова книжка. Що це таке, як її оформити

Оцифрування трудових книжок означає перенесення даних із паперових трудових книжок до електронного реєстру застрахованих осіб, яким оперує Пенсійний фонд України (ПФУ). Цифровізація трудових має бути завершена до 10 червня 2026 року.

Хто може подавати документи на оформлення електронної трудової:

  • Роботодавець (страхувальник) — через свій кабінет на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • Працівник (застрахована особа) — через особистий кабінет на тому ж порталі.

Документи подаються в електронній формі із накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Якщо електронного підпису немає — працівник може звернутися до найближчого центру ПФУ, маючи при собі:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • трудову книжку (оригінал);
  • документи про освіту, військову службу, народження дітей, довідки про стаж тощо.

Паперова трудова сканується у кольорі, ці скан-копії завантажуються на портал Пенсійного фонду, після цього фахівці ПФУ вносять дані у реєстр і далі в особи з'являється електронна трудова з відомостями про увесь її стаж.

Після оцифрування паперова трудова книжка повертається працівнику, а офіційним джерелом даних стає електронна версія. За бажання працівника, роботодавець може продовжувати вести паперову книжку паралельно. Штрафів чи санкцій за відмову від оцифрування трудової книжки не передбачено.

Джерело

Новини Запоріжжя