«Вдалося все-таки всі свої завдання виконати чітко»: автогонщик на «Запорожці» переміг на ретро-ралі у Литві

Роман Щипков, автогонщик, за кермом ЗАЗ 966. Суспільне Запоріжжя

Автогонщик із Запоріжжя Роман Щипков здобув перемогу на міжнародному ретро-ралі "Kauno Ruduo" у Литві. Чоловік виступав у парі зі штурманом литовцем Донатосом Дамасасом на автівці ЗАЗ 966, яка була випущена з конвеєра у 1971 році.

Як відбувались ретро-перегони — чоловік розповів кореспондентам Суспільного.

Ралі "Kauno Ruduo" відбувалось на околицях литовського міста Каунас впродовж 3-4 жовтня. Участь у змаганнях взяли представники 15 країн світу, зокрема команда з України.

"Був один "Запорожець" й такі авто як Trabant, Wartburg. Тобто більш швидкісні, маневровніші, але нам вдалося все-таки подолати… Всі свої завдання виконати чітко, вчасно", — розповів ралійний пілот Роман Щипков.

Роман Щипков, автогонщик. Суспільне Запоріжжя

Україна була представлена на історичному ралі вперше за п'ять років. Для того щоб дістатися до місця проведення турніру та повернутись назад, "Запорожець" Романа Щипкова власним ходом подолав понад 1800 кілометрів з України до Литви.

"Ніхто не міг зібратися. А от ми вирішили: в будь-якому випадку будемо. Тому ми, попри все, приїхали. Ні один учасник змагання автомобіль не пригнав своїм ходом, возять їх на лафетах, адже це ретро. А у нас не було вибору, ми вимушені їхати своїм ходом. У Литві нас зустрічали практично всі, коли ми під'їхали до закритого парку", — розповів гонщик.

ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

Шильд на автомобілі ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

Кермо ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

У класичному ралі на історичних автомобілях в української команди були два екіпажі. У першому — Роман Щипков та штурман Донатос Дамасас на "Запорожці”. Вони змагались у класі ретроавтівок з об'ємом двигуна до 1200 см³. У другому — Аркадій Мігай разом зі штурманом з Молдови Іваном Грейнером на "Таврії". Вони змагалися у класі з об'ємом двигуна до 1300 см³.

"Ралі складається з двох частин. Перша — близько 140 кілометрів маршруту, який треба подолати за чітко вивірені швидкость й час. Дуже складна річ, особливо для ретро-автомобілів, адже середня швидкість руху — десь 40 км/год. Маршрут пролягає по дорогах загального користування. Друга частина, на закритих ділянках відбуваються змагання на швидкість", — пояснив Роман.

Одна з автівок на ралі «Kauno ruduo», 2018 рік. lrytas.lt

До поїздки на змагання "Запорожець" простояв у автомобільному музеї Запоріжжя як один з експонатів. Однак на перегонах автівка жодного разу не підвела гонщиків.

"Все ж таки це "Запорожець", тому у нас позаду замість сидінь були запчастини. Ми підготувалися на всі випадки життя", — розповів пілот.

ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

Силова установка ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

Суспільне Запоріжжя «Для нас важливо було взяти участь в цьому ралі. Взагалі наша участь у міжнародному змаганні для українців є знаком того, що ми є, будемо та обов’язково переможемо». Роман Щипков, автогонщик

Нагороди за перемогу в ралі на капоті ЗАЗ 966 «Запорожець» на якому виступав український автогонщик. Суспільне Запоріжжя

Що таке ралі Kauno Ruduo

Ралі "Kauno ruduo" проводиться з 1974 року щороку — без перерв. Вперше ралі отримало статус міжнародного у 1981 році — ставши першим серед автомобільних ралі в Литві з таким статусом.

"Kauno ruduo" — це традиційне ралі, де є траси з граничною довжиною, спеціальними етапами, швидкісними ділянками. Учасники змагаються на різних автівках, зокрема є класи для історичних моделей.

Джерело

Новини Запоріжжя