Чи потрібно перереєстровувати майно, яке було зареєстроване до 2013 року — пояснює заступник міського голови Запоріжжя

Нужно ли перерегистрировать имущество, зарегистрированное до 2013 года - объясняет заместитель мэра Запорожья

Андрій П’ятницький (фото: РІА Південь)

У Запоріжжі заступник міського голови Андрій П'ятницький провів брифінг щодо роботи ЦНАПів, та розповів, чому там великі черги і коли ситуація зміниться на краще.

Чому ЦНАПи працюють повільно?

У Запоріжжі робота ЦНАПів залишається однією з найактуальніших тем, адже саме тут люди отримують більшість адміністративних послуг через так зване «єдине вікно». 

Наразі ЦНАПи міста надає 496 послуг, і вже найближчим часом їх кількість зросте до 520. Найбільше навантаження спостерігається у сфері реєстрації нерухомого майна, де працює лише 10 реєстраторів при 49 адміністраторах. Проблему посилює те, що після початку повномасштабного вторгнення реєстратори з окупованих територій були відключені від державного реєстру.

"Щоб стати реєстратором, треба пройти навчання, скласти іспит у міністерстві юстиції, і тільки після цієї складної програми людина отримує доступ до права реєстрації нерухомого майна. Тобто не можна просто взяти людину з вулиці" — роз'яснив зам міського голови. 

Через це вся область обслуговується спеціалістами із Запоріжжя, а також через портал «Дія» надходить додаткова кількість заяв. До того ж, зростає кількість звернень від людей, чиї будинки постраждали від обстрілів — такі запити розглядаються поза чергою. 

" Ми не маємо права відмовляти таким людям і приймаємо їх поза чергою, також як і військових" — підкреслив П'ятницький. 

Ажіотаж через невірну інформацію

Чимало плутанини спричинила хвиля публікацій у ЗМІ про нібито недійсність документів про право власності, виданих до 2013 року. У ЦНАПі офіційно підтверджують, що ці документи залишаються чинними, і підстав для паніки немає.

"Документи про право власності до 2013, що не були внесені до реєстру, є дійсними і чинними" — наголосив П'ятницький. 

Як вирішують проблему черг? 

Для зниження напруження в чергах відкрито попередній запис на місяць уперед. До роботи вже долучили 14 реєстраторів із 11 громад області, і загалом у регіоні тепер працюють 24 спеціалісти. 

Очікується, що найближчим часом до них приєднаються ще троє. У міській раді також домовилися з нотаріусами, які допомагатимуть із реєстрацією майна — але на платній основі.

Ще відпрацьовано з виробником програми можливість скасування черги, тобто у неї виникають іноді вільні місця, а ЦНАПи повідомляють про це через свої джерела. 

Чи є ризики корупції у чергах?

Корупційні ризики у системі запису категорично спростовуються, адже кожен талон закріплений за конкретною особою.

"Фізично такої можливості немає! Перед тим як отримати талон, людина реєструється, і послуга надається тільки людині, яка зареєструвалася. Іншій особі — послуга не надається. Корупційні чинники тут не існують" — П'ятницький.

Крім того, ЦНАП співпрацює з Міністерством юстиції для оптимізації обробки документів із «Дії».  Завдяки цьому реєстратори зможуть зосередитися на роботі з документами, поданими офлайн. У міській раді запевняють, що ситуація стабілізується, а черги поступово зменшаться, хоча враховується складна воєнна ситуація в регіоні.

"Ми вважаємо, що ми поступово виходимо з тих обставин, які у нас склалися. Найближчим часом ситуація з запису та обробки документів суттєво покращиться, але треба брати до уваги військову ситуацію" — завершив брифінг Андрій П'ятницький. 

Раніше ми писали, як пройшла сесія Запорізької міської ради — звільнення заступника мера Васюка, швидкість на Набережній та підвищення зарплат військовим.

Джерело

Новини Запоріжжя