Фото: Андрій Єрмак (Віталій Носач, РБК-Україна)
Європейський Союз активно розробляє правові механізми, які дозволять зупиняти та затримувати танкери так званого "тіньового флоту" Російської Федерації у Балтійському морі. Це рішення є частиною посилення санкційного тиску на Москву та спробою заблокувати обхід нафтового ембарго.
Як повідомляє РБК-Україна, про це написав голова Офісу президента України Андрій Єрмак у Telegram.
Перехід від пропозицій до дій
За словами Андрія Єрмака, давні українські ініціативи щодо посилення санкцій трансформуються у конкретні рішення на рівні Євросоюзу:
"Наші минулорічні санкційні пропозиції можуть трансформуватися в рішення", — зазначив Єрмак.
За даними видання EUObserver, правовою підставою для затримання суден може стати стаття 110 Конвенції ООН з морського права. Йдеться про щонайменше 16 суден, які наразі не мають прапора.
Новий, 19-й пакет санкцій ЄС
Європейська Комісія планує значно розширити "чорний список" російських танкерів:
- Додаткові судна: До нового, 19-го пакета санкцій ЄС планується додати ще 120 нафтотанкерів із тіньового флоту Росії.
- Загальна кількість: Це збільшить "чорний список" Євросоюзу до 568 суден.
Незважаючи на те, що частина цих танкерів формально вже не заходить у порти ЄС, вони продовжують активно використовувати Балтійське море для транспортування нафти.
Сигнал Кремлю: Швидкість та Міжнародне право
Керівник ОП наголосив, що використання міжнародного права та готовність країн НАТО забезпечити його виконання є ключовим сигналом для Москви:
"Використання механізму міжнародного права і готовність країн НАТО забезпечити його виконання — це ключовий сигнал для Кремля: його спроби обходити санкції не працюють", — наголосив Єрмак.
Він підкреслив критичну важливість швидкості у прийнятті таких рішень, оскільки Росія вже веде гібридну війну проти Європи.
Проблема "тіньового флоту" Росії
Проблема "тіньового флоту" зростає з кожним роком, ускладнюючи ефективне впровадження санкцій:
- Масштаби: На сьогодні кожен шостий танкер у світі належить до "тіньового флоту" РФ, що становить близько 17% від загальної кількості діючих танкерів.
- Зростання: З початку року аналітики налічували 940 суден у складі цього флоту, що на 45% перевищує минулорічні показники.
- Склад: Головне управління розвідки Міноборони України оцінювало розмір "тіньового флоту" до 1000 суден загальним дедвейтом понад 100 млн тонн. Це переважно старі, списані танкери, які використовуються для експорту нафти та нафтопродуктів.