Балтійська блокада: ЄС готує правову основу для зупинки танкерів «тіньового флоту» РФ, – Офіс Президента

Балтийская блокада: ЕС готовит правовую основу для остановки танкеров "теневого флота" РФ, – Офис Президента

Фото: Андрій Єрмак (Віталій Носач, РБК-Україна)

Європейський Союз активно розробляє правові механізми, які дозволять зупиняти та затримувати танкери так званого "тіньового флоту" Російської Федерації у Балтійському морі. Це рішення є частиною посилення санкційного тиску на Москву та спробою заблокувати обхід нафтового ембарго.

Як повідомляє РБК-Україна, про це написав голова Офісу президента України Андрій Єрмак у Telegram.

Перехід від пропозицій до дій

За словами Андрія Єрмака, давні українські ініціативи щодо посилення санкцій трансформуються у конкретні рішення на рівні Євросоюзу:

"Наші минулорічні санкційні пропозиції можуть трансформуватися в рішення", — зазначив Єрмак.

За даними видання EUObserver, правовою підставою для затримання суден може стати стаття 110 Конвенції ООН з морського права. Йдеться про щонайменше 16 суден, які наразі не мають прапора.

Новий, 19-й пакет санкцій ЄС

Європейська Комісія планує значно розширити "чорний список" російських танкерів:

  • Додаткові судна: До нового, 19-го пакета санкцій ЄС планується додати ще 120 нафтотанкерів із тіньового флоту Росії.
  • Загальна кількість: Це збільшить "чорний список" Євросоюзу до 568 суден.

Незважаючи на те, що частина цих танкерів формально вже не заходить у порти ЄС, вони продовжують активно використовувати Балтійське море для транспортування нафти.

Сигнал Кремлю: Швидкість та Міжнародне право

Керівник ОП наголосив, що використання міжнародного права та готовність країн НАТО забезпечити його виконання є ключовим сигналом для Москви:

"Використання механізму міжнародного права і готовність країн НАТО забезпечити його виконання — це ключовий сигнал для Кремля: його спроби обходити санкції не працюють", — наголосив Єрмак.

Він підкреслив критичну важливість швидкості у прийнятті таких рішень, оскільки Росія вже веде гібридну війну проти Європи.

Проблема "тіньового флоту" Росії

Проблема "тіньового флоту" зростає з кожним роком, ускладнюючи ефективне впровадження санкцій:

  • Масштаби: На сьогодні кожен шостий танкер у світі належить до "тіньового флоту" РФ, що становить близько 17% від загальної кількості діючих танкерів.
  • Зростання: З початку року аналітики налічували 940 суден у складі цього флоту, що на 45% перевищує минулорічні показники.
  • Склад: Головне управління розвідки Міноборони України оцінювало розмір "тіньового флоту" до 1000 суден загальним дедвейтом понад 100 млн тонн. Це переважно старі, списані танкери, які використовуються для експорту нафти та нафтопродуктів.

Джерело

Новини Запоріжжя