колаж РІА Південь
Новий закон про локалізацію таксі може зруйнувати побудовану систему сфери послуг у Мелітополі — прогнози та реальні проблеми
Сфера таксі в Росії опинилася під ударом через закон про «локалізацію». За даними Російського союзу промисловців і підприємців (РСПП), через нові правила ринок можуть покинути до 200 тисяч водіїв.
Це майже п'ята частина всіх таксистів у країні. В умовах окупації наслідки цієї реформи особливо гостро відчують мешканці Мелітополя та Мелітопольського району.
Нагадаємо, 13 травня 2025 року Держдума РФ прийняла закон, який зобов'язує всі нові таксі вносити до регіональних реєстрів тільки за умови, що автомобіль відповідає критеріям «локалізації» — тобто зібраний в Росії і має високий відсоток російських комплектуючих.
Так, з 1 березня 2026 року (для більшості регіонів) нові таксі повинні бути тільки «вітчизняного виробництва» або ті авто, які набирають необхідну кількість балів локалізації. Бали локалізації — це система оцінки, наскільки автомобіль зроблений в Росії. В результаті, щоб авто допустили до роботи в таксі, воно повинно набрати мінімум 3200 балів. Але за дослідженнями потрібну кількість балів набирають тільки авто, зроблені в АвтоВАЗі — Lada, «Москвич», Evolute та інші російські бренди.
Таксі — єдиний транспорт після заходу сонця
У Мелітополі громадський транспорт працює обмежено: після 18:00 розпіарені окупантами муніципальні автобуси і маршрутки фактично не ходять. Для тисяч городян таксі стало єдиною можливістю повернутися додому з роботи або прогулянки. Однак вже зараз ціни на поїздки кусаються, а якість сервісу залишає бажати кращого. Мелітопольці неодноразово розповідали про заляпаний автопарк, хамство диспетчерів і нескінченні запізнення.
«Данина» окупаційній владі
Щоб працювати в цій сфері, місцеві таксисти змушені платити окупаційним структурам. За інформацією від водіїв, таксі в Мелітополі перебуває під негласним контролем ФСБ, а для отримання дозволу на роботу потрібно вносити регулярні платежі «за дах». В результаті тарифи для пасажирів тільки зростають, а заробітки самих водіїв залишаються мінімальними.
Раніше команда РІА Південь повідомляла, що в Росії прийняли закон, який дозволяє спецслужбам контролювати роботу таксі. Тепер ФСБ має доступ до всіх даних про замовлення — хто, коли і куди їде. Додаткові перевірки в окупації націлені на тотальний контроль населення. Ми також розповідали, як спецслужби РФ полюють на таксистів і їх пасажирів в Мелітополі.
«Локалізація» доб'є галузь
Через санкції і закон про локалізацію з березня 2026 року Росія забороняє використовувати в таксі автомобілі, зібрані за межами країни. Для більшості водіїв заміна іномарок на вітчизняні машини нереальна: російські автомобілі дорожчі, менш надійні, а доступ до пільгових програм кредитування фактично закритий.
У РСПП попереджають: без пом'якшення правил ринок чекає масовий відхід таксистів, зростання цін і скорочення доступності послуг. Для жителів Мелітополя це означає, що вже в найближчі роки навіть рідкісне і дороге таксі може стати розкішшю. В умовах відсутності нормального громадського транспорту це остаточно покладе крапку в темі міської мобільності.