
Жителям окупованого Мелітополя доводиться їздити у Ростов, щоб здати іспит на водійське посвідчення. Колаж: РІА Південь
Отримання водійських прав у тимчасово окупованому Мелітополі перетворилося на затяжний і майже безнадійний квест.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Я постійно на роботу спізнююся: мелітопольці продовжують масово скаржитися на роботу міського транспорту (скрін)
Черги, затягнуті терміни, провалені іспити та неофіційні “тарифи” — усе це змушує людей шукати альтернативу.
“Жахливо наскільки це можливо”
У місцевому телеграм-каналі мелітопольці описують навчання в автошколі “Форсаж” як багатомісячний обман і повну байдужість до учнів після оплати.
“Хочу залишити відгук про автошколу Форсаж. Все жахливо, наскільки це тільки можливо, минуло більше року з моменту початку навчання, досі на іспит так і не потрапив. Директор обіцяє все вирішити приблизно з травня. Стосунки жахливі, відучилися і більше ви нікому не потрібні”, — пишуть мелітопольці.

Скрин з місцевого телеграм-каналу
“В Мелітополі не виходить, а в Ростові й Петербурзі — так”
Мелітопольці запитують одне в одного: а чи існують у Мелітополі взагалі нормальні автошколи? Відповіді виявилися одностайними: ні.
В коментарях з’явилися історії людей, які пройшли навчання, але так і не змогли отримати посвідчення водія. Одна з мешканок міста звертає увагу на те, що проблема не поодинока, а масова.
“А хтось узагалі права отримав? Я чула, що в нас у місті права отримати нереально. У мене цього року навчались племінник і невістка — права так і не отримали, водіння здати нереально”.
“Так, майже всі про це говорять, не знаю чому так виходить. Або автошколи нічого не вчать, або екзаменатори безчинствують”.
Люди розповідають, що простіше здати на права у Ростові-на-Дону чи навіть Санкт-Петербурзі.
“Мелітополь «прославився», що там величезний відсоток тих, хто не здав? У Пітері 2–3, майже всі здають. Або у вас автошколи нічого не вчать, або екзаменатори валять”.
“Регіон безвладдя — що хочуть, те й роблять!!! Знайомі їздили до родичів у Ростов — там спокійно здали!!!”
Один із користувачів пропонує юридичний шлях — піти зі скаргою у Росспоживнагляд, хоч і без особливої віри в результат. Однак навіть такі поради звучать радше як теорія. На практиці, як визнають самі мешканці, Мелітополь уже давно має репутацію міста з аномально низьким відсотком успішно складених іспитів.
У коментарях дедалі відвертіше говорять про фінансову складову проблеми.
“Грошей хочуть. Навіть є встановлена ціна”.
І хоча суми офіційно ніхто не називає, користувачі припускають, що вони значно вищі, ніж у інших регіонах. Один із коментаторів пояснює це постійними перевірками з Москви, які, за його словами, лише підвищують “тариф”.
“У Мелітополі в МРЕВ часто приїжджають з перевіркою з головного управління МВС із Москви, тому думаю, що там починається від 300 тисяч [близько 150 тис. грн, — ред.]”.

Скрини з місцевого телеграм-каналу
“У Мелітополі здати права майже нереально”
Своїм досвідом поділилася й місцева жителька, яка тричі намагалася скласти іспит у Мелітополі — безуспішно.
За її словами, з першої спроби з групи приблизно з 30 осіб іспит склав лише один. Під час другої спроби — троє або четверо, третя спроба дала майже такий самий результат. Решта, попри навчання та підготовку, знову залишилися без посвідчень.
Жінка розповідає, що загальні витрати на автошколу, державні мита, оренду автомобіля для іспиту, додаткові заняття та супутні платежі сягнули близько 100 тисяч рублів. Попри це, водійське посвідчення вона так і не отримала.
300 тисяч — не стеля
Раніше ми вже розповідали, що в Мелітополі отримання водійського посвідчення перетворилося на систему монетизації людського відчаю. Але у випадку з приватним інструктором Олександром, люди не отримують права навіть за хабарі.
“Добрий день, хочу залишити відгук про приватного інструктора з водіння Олександра на білому Ford Focus. Хлопець приїхав не вчити водінню, а сидіти в телефоні. Він ще й схему придумав, як рубати гроші з тих, хто не може скласти іспит в МРЕВ: заздалегідь бере з кожного різну суму — від 95 000 і вище. З дівчини при грошах запросив 400 000. Потім, коли гроші вже на руках, він морозиться, і ви до нього не додзвонитеся. Будьте обережні: ніхто вам ніякі права «в Чечні» через нього не зробить, не тіште себе надією. Вчіть квитки, теорію, ходіть тільки в офіційні автошколи. Нехай не з першої спроби, але з другої, третьої або через півроку точно здасте. Не ведіться на шахраїв”, — попереджають в мережі.
Колапс через обов’язкову російську перереєстрацію авто
Нагадаємо, до 1 січня 2026 року російська влада вимагає від автовласників у тимчасово окупованих районах Запорізької області та Мелітополі обов’язково поставити автомобілі на російський облік. Машини з українськими номерами з нового року автоматично оголосять “незареєстрованими”, а за керування такими авто погрожують штрафами й навіть позбавленням водійських прав.
МРЕВ у Мелітополі та сусідніх районах захлинулося від напливу людей: багатодобові черги, зірвані прийоми через обстріли, відключення світла й відсутність номерів стали нормою. Люди ночують під адмінбудівлями, по кілька разів безрезультатно їздять з сіл до Мелітополя або Бердянська і втрачають гроші та нерви. Усе це ще більше перевантажує систему, яка й без того не справляється, і створює ідеальні умови для корупційних рішень — замість реальної, робочої процедури.
